Haydarpaşa, de l’autre côté // Haydarpaşa, from the other side

La gare de Haydarpaşa à Kadiköy, Istanbul, est l’une des gares les plus importantes d’Europe de l’Est. C’est aussi celle qui a la plus de trafic dans tous le Moyen-Orient et en Turquie. Ouverte en 1871, elle prit la forme que l’on connaît aujourd’hui en 1908 avec l’ouverture du Bâtiment principal qui a récemment servi dans le tournage de la pub Chanel n°5. Ce bâtiment fut construit par les architectes Allemands Otto Ritter et Helmut Conu  à la demande de la société du rail Anatolienne. Aujourd’hui, sous couvert d’un plan de restructuration, il est question que la gare ferme définitivement ses portes dans les deux années à venir… Voici une visite de l’envers du décor, loin des prestigieuses fragrances.

The Hardarpaşa railway station in Kadiköy, Istanbul, is one of the most important in Eastern Europe. It’s also the busiest in the Middle East and in Turkey. Opened in 1871, it took the form we know today in 1908 with the opening of the main building, recently used in the making of Chanel N°5 commercial. It was designed by German architects Otto Ritter and Helmut Conu at the request of the Anatolian Railway. Today, under the restructuring pretext, it seems that this famous railway station will close definitely in two years. Here is a behind the scene tour, far from the prestigious fragrancies.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s